Ką apie situaciją Lietuvos NT rinkoje rodo langų užsakymų dinamika?



Langų užsakymai rodo, kad 2021 m. Lietuvos NT vystytojai tęsia pradėtas statybas ir

imasi naujų NT projektų.


Nagrinėdami situaciją Lietuvos NT rinkoje, analitikai yra įpratę pasikliauti tradiciniais, viešai prieinamais rodikliais, tokiais kaip NT kainų lygis, statybų leidimų skaičius, statybų apimtys ir t.t. Tačiau šalia tradicinių NT rinkos rodiklių, visada įdomu pasinagrinėti ir alternatyvius rodiklius, vienas iš jų – langų užsakymų, kuriuos langų gamintojai gauna iš NT vystytojų, dinamika.


Naujausia „Glassbee“ langų užsakymų dinamika leidžia daryti prielaidą, kad šiuo metu situacija Lietuvos statybų sektoriuje yra ganėtinai pozityvi. Mūsų vidiniai duomenys rodo, kad iki šiol Covid-19 virusas ir karantinas neturėjo esminės įtakos Lietuvos statybų ir NT rinkai – bendraudami su statybų projektų vystytojais, jaučiame įmonių pasiryžimą tęsti pradėtus ir suplanuotus projektus. Atitinkamai, nepaisant besitęsiančių Covid-19 viruso iššūkių, 2021 m. esame suplanavę didesnį langų užsakymų portfelį nei 2020 m. Planuojame, kad 2021 m. „Glassbee“ pardavimų pajamos sieks 700 tūkst. – 1 mln. EUR, priklausomai nuo situacijos Lietuvos ir užsienio NT rinkose.


Kas liečia Lietuvos NT rinką, matome, kad NT vystytojai planų neatsisako, todėl aktyviai

dalyvaujame langų tiekimo konkursuose. Mano nuomone, ganėtinai gerai situacijai Lietuvos NT rinkoje įtakos galėjo turėti keli esminiai faktoriai. Pirma – dėl karantino ir apribotų vartojimo galimybių Covid-19 epidemijos metu pastebimai išaugo Lietuvos gyventojų indėliai bankuose, kurie 2020 m. gruodį pasiekė istorinį maksimumą – 18,3 mlrd. EUR. Išaugusios santaupos, apribotos vartojimo galimybės, o taip pat gana pozityvūs Lietuvos vartotojų lūkesčiai galėjo paskatinti Lietuvos gyventojus susifokusuoti į nekilnojamojo turto įsigijimą. Antra – papildomos įtakos „Glassbee“ langų gamybos apimčių augimui galėjo turėti ir renovacijos aspektas – šiuo metu Lietuvos statybų ir NT rinkoje vyksta daug parengiamųjų darbų, susijusių su senos statybos gyvenamųjų pastatų renovavimu. Tai gali būti susiję tiek su ES struktūrinių finansavimo pinigų, tiek ir su ekonomikos skatinimo pinigų įsisavinimu.


Fokusas – į kokybę ir naujus standartus

Analizuodami „Glassbee“ langų užsakymų portfelį, matome kelis įdomius pjūvius Lietuvos NT rinkoje. Pirma – NT vystytojai yra susifokusavę į A plius tipo NT projektų statybas. Kai kurie vystytojai apskritai jau kalba apie A plius plius NT projektus, kas kartu su naujomis galimybėmis, langų gamintojams atneš ir nemažai naujų iššūkių – dėl itin griežtų reikalavimų langų kokybei, pavyzdžiui, langų sandarumui. Antra – gyventojai yra vis labiau linkę rinktis vitrininių langų tipus, kadangi nori langų pagalba pasididinti būsto erdves ir turėti daugiau vaizdo. Žmonės atsiveria, atitinkamai pageidauja būsto su atviromis erdvėmis – o šiam tikslui pasiekti vis dažniau renkasi vitrininio tipo langus. Besikeičiantys būsto pirkėjų poreikiai atitinkamai kelia šiokių tokių iššūkių ir langų gamintojams, kadangi vitrininių langų gamyba reikalauja iš gamintojų labai specifinių gamybos įgūdžių. Tuo pat metu tai yra gera niša smulkiems ir vidutiniams langų gamintojams, tokiems kaip „Glassbee“.


Kas liečia patį langų gamybos aspektą – pastaruoju metu gavome daugiau užsakymų aliuminio profilio langų gamybai. Mano nuomone, tai yra tiesiogiai susiję su viršuje išsakytais argumentais apie augantį NT vystytojų ir pirkėjų dėmesį langų kokybei bei vitrininių langų segmentui. Niuansas tame, kad aliuminio langai pasižymi didesniu ilgaamžiškumu, be to, aliuminio profilis leidžia pasigaminti didesnio išmatavimo langą – pavyzdžiui, vitrinos tipo langą.


Andrius Urbonas

„Glassbee“ direktorius

Peržiūrų: 68Komentarų: 0
  • LinkedIn
  • Facebook